آرشیو تیر ماه 1400

بررسي نيازمندهاي روزانه

تابلو سازي چگونه موجب رونق كسب و كار مي شود

با توجه به بررسي‌هاي اخير در حوزه تبليغات مشاغل، امروزه بيشترين تبليغات از يك كسب و كار در فضاي مجازي مانند صفحات وب و يا برنامه‌هايي مانند اينستاگرام، تلگرام، توئيتر و يا يوتيوب صورت مي‌گيرد، اما در اصل اين روش يك نوع تبليغات از راه دور است.
تبليغات گسترده‌اي كه از كسب و كارهايي مانند مغازه‌هاي فعال در زمينه پوشاك و يا رستوران‌ها، در شبكه‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد، در قالب فيلم و تصوير تهيه مي‌شود و از اين طريق با مشتري ارتباط برقرار مي‌كند. اگرچه تأثيري كه تبليغات مجازي بر مخاطبان خود دارند قابل توجه است اما همچنان جذب مشتري به صورت مستقيم و بدون واسطه يكي از خواسته‌هاي اصلي صاحبان مشاغل است.
در همين راستا شركت هاي تابلوسازي تاكنون ابزاري قدرتمند براي معرفي كسب و كارها بوده است. به طوري كه تصور يك مغازه يا فروشگاه بدون داشتن تابلو امكان پذير نيست. به طور مثال يك روش تبليغات براي معرفي يك فضاي تجاري به مخاطب، نصب تابلو مغازه قبل از افتتاح آن است.

تاثير تابلو بر كسب و كار

بررسي تابلوهاي چلنيوم در چرخه عرضه و تقاضا


در ميان تنوع زياد تابلوهاي تبليغاتي، تابلو چلنيوم را مي‌توان جزو محبوب‌ترين تابلوها در نظر صاحبان كسب و كار دانست. تقاضا از اين محصول همواره بالا بوده و اين موضوع در صنعت تابلوسازي يك امتياز مثبت به شمار مي‌آيد. از دلايل محبوبيت استفاده از چلنيوم در تابلو مغازه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • قابليت بالاي انعطاف پذيري چلنيوم و سهولت اجراي طرح‌هاي پيچيده
  •  امكان تعبيه نور براي ايجاد جذابيت بصري و همين طور قابل مشاهده بودن در شب
  •  تنوع زياد در رنگ، طرح و جنس صفحات قابل استفاده در طراحي
  •  مقاومت بالا در اثر تغيير شرايط محيطي
  •  قيمت مناسب و مقرون به صرفه

انقلاب تابلوهاي چلنيوم در صنعت تابلو سازي

چند دهه قبل كه در كشور اسپانيا چلنيوم ساخته شد، توانست در مدت زمان كوتاهي توجه تمامي اصناف را به خود جلب كند. قابليت شكل پذيري اين محصول باعث مي‌شود كه به صورت يك نوار دور صفحات طراحي شده متصل گردد.

اگرچه در ابتدا طراحي و ساخت تابلوهاي چلنيوم به صورت ساده انجام مي‌شد اما گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي‌هاي ساخت، منجر به توليد تابلوهاي چلنيوم مختلف شد.
يكي از مهمترين تغييراتي كه در طول زمان در تابلوهاي چلنيوم به وجود آمد، امكان ايجاد پانچ روي صفحات و لبه‌هاي طرح بوده است.

در نوع طرح پانچ تابلو، محدوديتي وجود ندارد و مي‌توان هر نوع پانچ طرح دار متناسب با موضوع تابلو بر روي صفحات به وجود آورد. علاوه بر آن ايجاد پانچ بر روي صفحات و يا لبه‌هاي كار جلوه متفاوتي در نورپردازي به وجود مي‌آورد. تأثيري كه صفحات پانچ شده در نمايش نور دارند به مراتب بيشتر از صفحات ساده است.


بررسي ويژگي‌هاي تابلو لايت باكس


به طور كلي مي‌توان تابلو لايت باكس را تركيبي از فريم و نور دانست. طرح ايجاد شده روي صفحات آن توسط نورپردازي تعبيه شده در داخل قاب به نمايش درمي‌آيد.
لايت باكس‌ها صرفاً بر سر در مغازه‌ها نصب نمي‌شوند، بلكه ويژگي‌هاي خاص آن سبب شده كه در حوزه تبليغات كسب و كار به شكل‌هاي گوناگوني مورد استفاده قرار بگيرد. چند مورد از اين ويژگي‌ها عبارتند از؛

  •  امكان ساخت تابلو در ابعاد متفاوت و متناسب با نياز مشتري
  •  امكان ساخت تابلو در اشكال گوناگون و بدون محدوديت در طراحي
  •  فريم لس بودن و قابليت نمايش تبليغات به صورت تمام صفحه
  •  قابليت ساخت تابلو به صورت ايستاده براي نمايش تبليغات در فضاي‌هاي مختلف
  •  قابليت ساخت و نمايش به صورت گردان و چهارطرفه در جهت جذابيت بيشتر براي جذب مخاطب



بررسي تأثير تابلوهاي تبليغاتي بر روند فروش

فروش يك محصول وابسته به تبليغات درست و گسترده براي معرفي آن به مخاطب است. يكي از راه‌هاي فروش محصولات جذب مشتري در لحظه است. زماني كه افراد در خيابان‌هاي بورس لوازم مختلف، حضور پيدا كنند و يا به مراكز خريد بروند احتمال خريد در آنها بسيار زياد است. از اين رو اين زمان‌ها فرصت مناسبي براي تبليغ و ارائه يك محصول به مشتري است.

از تأثيرگذارترين نوع تبليغات، تبليغات ديداري است. در يك مركز خريد چشم‌ها به هر سو حركت مي‌كنند. زماني كه با يك تصوير جذاب روبرو شوند توقف كرده و به مطالعه ساير جزئيات مي‌پردازند.
در چنين شرايطي استفاده از تابلوهاي تبليغاتي در شكل‌ها و اندازه‌هاي گوناگون مي‌تواند مشتري را به سمت خود كشيده و در فروش يك محصول و يا محصولات يك برند تأثير بسزايي داشته باشد.

هوشمندي در طراحي و فروش بيشتر


از مهم‌ترين فاكتورها براي اثربخش بودن تابلو، مي‌توان به نوع طرح آن اشاره كرد.

طرح موجود در اين تابلوها پل ارتباطي فروشنده با مشتري است. هرچه طراحي هوشمندانه‌تر صورت گيرد به همان اندازه رابطه خوبي با مخاطب برقرار مي‌كند كه منجر به فروش بيشتر خواهد شد.
طراحي هوشمندانه يعني توجه به انتخاب عناصر طراحي، استفاده از از رنگ مناسب براي جلب توجه بيننده، فونت خوانا و در عين حال جذاب، چينش موضوعات در كنار هم به طوري كه محصول را به درستي معرفي كند مي‌تواند در افزايش فروش اثرگذار باشد.

سرويس غذاخوري فانتزي

سرويس غذا خوري شايد جز اصلي ترين و ضروري ترين ظروف در آشپزخانه هر منزلي باشد و دقت در انتخاب آن براي مصارف رسمي و غير رسمي نشانه سليقه خوب شماست.

چيدمان در ظروف غذاخوري مناسب، جلوه زيبايي به ميز غذا مي دهد و تصوير ذهني خوشايندي براي ما ايجاد مي كند.

اين ظروف كه در طرح، رنگ و جنس هاي متنوع براي سليقه هاي مختلفي ارائه مي شوند، مي توانند با ساير موارد آشپزخانه و حتي دكوراسيون خانه نيز هماهنگ شوند.

سرويس غذاخوري فانتزي
 
انواع جنس سرويس غذا خوري

ظروف غذا خوري شيشه اي:

بر اساس نظر برخي افراد، اين ظروف بهترين و بهداشتي ترين جنس براي سرو غذا هستند.

شيشه و بلور به راحتي آلودگي را جذب نمي كنند و سبب تغيير طعم و رنگ مواد غذايي نمي شوند. اين ظروف بيشتر براي مصارف روزانه كاربرد دارند و در مدل هاي شيشه اي رنگي مثل عسلي نيز عرضه مي شوند.


ظروف غذاخوري كريستال:

اين ظروف كه طرفداران خاص خود را دارند، به دليل تراش هاي زيبايشان ظاهري شيك و فانتزي به ميزهاي غذا مي بخشند. ظروف كريستال فرانسه و آلماني كه جز معروف ترين انواع آن هستند، محبوبيت زيادي خصوصا بين خانم ها دارند.

 

همچنين بخوانيد :راهنماي خريد وسايل دكوراتيو

ظروف غذاخوري آركوپال:

استفاده از اين جنس در چند سال اخير با استقبال زيادي مواجه شده است. اين ظروف نسبت به شيشه زيباتر و نشكن هستند و از ظروف چيني سبك تر و محكم تر مي باشند و به دليل مقاومت نسبت به حرارت، مي توان در ماكروفر نيز از آن ها استفاده كرد.

به جز آركوپال هاي سفيد ساده، انواع رنگي اين ظروف مانند صورتي به راحتي قابليت ست شدن با ساير اقلام را دارند.

 

ظروف سراميكي:

كه جز ظروف ارزان و مقاوم هستند، معمولا طرح هاي سفيد و ساده اي دارند. ظروف سراميكي سفيد و سراميكي رنگي براي مصارف روزمره كاربرد دارند و مدل هاي دونفره سراميكي نيز براي زوج هاي جوان گزينه مناسبي هستند.


ظروف سفالي:

اين ظروف جز مقرون به صرفه ترين انواع سراميكي هستند و بيشتر براي مصارف غير رسمي استفاده مي شوند. سفال به دليل تخلخل بيشتري كه نسبت به ساير ظروف دارد، عموما با مواد ضد آب پوشيده مي شود.

سرويس ملامين:

اين ظروف به دليل نشكن بودنشان مي توانند براي موقعيت ها و كاربردهاي مختلف مثلا در پيك نيك استفاده شوند. سرويس هاي ملامين كه جز ظروف ارزان قيمت به حساب مي آيد، از طيف وسيعي از رنگ ها و مدل ها تشكيل شده اند.
 
انواع پارچه ست غذا خوري

ست غذا خوري بر اساس تعداد پارچه انواع مختلفي دارد كه شما با توجه به نيازتان مي توانيد آن ها را انتخاب كنيد.

براي مثال دو سرويس غذاخوري 25 و 38 پارچه كاربرد بيشتري دارند كه سرويس ظروف 25 پارچه شامل 6 عدد پلوخوري، پيش دستي، خورش خوري، كاسه و 1 ديس است و سرويس 38 پارچه شامل 6 عدد پلوخوري، پيش دستي، خورشت خوري، كاسه، فنجان و نعلبكي و 1 ديس و 1 ظرف سالاد مي باشد.
 
بهترين برند سرويس غذا خوري

ظروف غذاخوري فانتزي به اندازه خود وعده غذايي مهم هستند، به همين دليل  انتخاب ظروف با كيفيت از برندهاي معتبر حائز اهميت است.

امروزه توليد كننده هاي برتر ايراني و خارجي طيف گسترده اي از ظروف غذاخوري جديد را براي فروش عرضه مي كنند. از اين برندها مي توان به سرويس غذا خوري دسيني (Dessini)، لومينارك (Luminarc)، زرين (Zarin)، فرانسوا (Fransva)، لاويوا (Laviva) و آركوفام (Arcofam) اشاره كرد.
 
قيمت و خريد انواع سرويس غذا خوري

امروزه علاوه بر مراكز خريد زيادي كه مدل هاي مختلف سرويس هاي غذاخوري را ارائه مي دهند، سايت هاي معتبري مانند ديجي كالا اقدام به فروش اينترنتي انواع مختلف اين ظروف مثل سرويس بشقاب، سرويس هاي دو نفره و ديگر سرويس هاي غذاخوري مي كنند. شما با خريد اينترنتي از اين سايت مي توانيد با بهره گيري از تخفيف هاي ويژه، جديدترين و شيك ترين مدل ها را از برندهاي معتبر و با قيمت مناسب خريداري كنيد.

منبع : ديجي كالا

7 دليلي كه شما را از خريدن ريو منصرف مي كند

سال ۱۳۸۴ بود كه شركت خودروسازي سايپا خودروي جديد به نام كيا ريو را وارد خطوط توليد خود كرد، خودرويي كه توانست سر و صداي زيادي به پا كرده و نظر خيلي‌ها را به خود جلب كند. اين خودرو را سال ۲۰۰۰ شركت كيا وارد بازار كرده بود و نمونه‌اي كه براي توليد و فروش در ايران انتخاب شد، فيس ليفت نسل اول آن محسوب مي‌شد.
ريو را مي‌توان يكي از خودروها خوب و با اعتبار بالاي بازار ايران معرف كرد كه توانسته با كيفيت خوبي كه دارد، همه مالكان خود را راضي نگاه دارد. از هر كسي ريو دارد يا تجربه سواري با آن را داشته، اگر در مورد اين خودرو سؤال كنيد تقريباً مي‌توان گفت اكثريت قريب به اتفاق آن‌ها از خودرو خود راضي هستند و ايرادهاي كمي روي آن مي‌گذارند.
كيا ريو به يك پيشرانه ۴ سيلندر ۱.۵ ليتري ۱۶ سوپاپ با ۹۷ اسب بخار نيرو و ۱۳۵ نيوتن متر گشتاور مجهز شده است كه به كمك يك گيربكس ۵ دنده دستي يا ۴ دنده اتومات، اين خروجي‌ها را به چرخ‌ها جلو ارسال مي‌كند. اين خودرو با داشتن حداكثر سرعتي برابر با ۱۷۵ كيلومتر بر ساعت، صفر تا صد را مي‌تواند در حدوداً ۱۲ ثانيه پر كند كه براي خودرويي با اين خروجي‌ها بسيار خوب مي‌باشد.
 
ريو با داشتن ابعادي معادل ۴۲۴۰ ميلي متر طول، ۱۶۸۰ ميلي متر عرض و ۱۴۲۰ ميلي متر ارتفاع جزو سگمنت سدان هاي ساب كامپكت دسته بندي مي‌شود و وزن خالص آن، ۱۰۴۰ كيلوگرم مي‌باشد. اين خودرو به يك باك ۴۵ ليتري مجهز شده و در حالت تركيبي، به ازاي هر صد كيلومتر رانندگي ۷ ليتر بنزين مصرف مي‌كند. سايپا خودروي ريو را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ توليد مي‌كرد و بعد از آن، با اجباري شدن تجهيز خودروهاي توليد داخل به كيسه هوا و به دليل مخالفت شركت كيا با نصب ايربگ روي ريو، از خط توليد اين كمپاني خارج شد.

چرا ريو نخريم

دلايل نخريدن ريو


۱ – رينگ‌هاي كوچك و تايرهاي كم عرض


يكي از مشكلاتي كه تقريباً همه مالكان ريو به آن واقف هستند، استفاده از رينگ‌هاي كوچك ۱۳ اينچي در آن است. اين موضوع بر روي كيفيت سواري خودرو و راحتي راننده و سرنشين تأثير زيادي مي‌گذارد و بزرگ‌ترين ايراد آن را شايد بتوان انتقال ضربات و ناهمواري‌هاي جاده به داخل كابين ذكر كرد كه مي‌تواند بسيار آزار دهنده باشد. به اين مورد شما تايرهاي كم عرض ۱۷۵ و فنربندي سفت ريو را اضافه كنيد و خودتان متوجه وخامت اوضاع خواهيد شد. 
البته كه اين مورد يك مشكل حاد نيست و پس از خريد ريو مي‌توانيد با تعويض رينگ و استفاده از تايرهاي ۲۰۵، اين مشكل را برطرف نماييد.


۲ – ارتفاع نسبتاً كم اكسل عقب


شايد خيلي‌ها به اين مورد توجه نكرده باشند و اصلاً آن را به عنوان يك ايراد براي ريو نبينند، ولي موضوع كاملاً جدي است و اكسل عقب اين خودرو، ارتفاع نسبتاً كمي از سطح زمين دارد. شايد در ظاهر مشكل حادي به نظر نرسد، ولي زماني كه به عنوان مثال مي‌خواهيد از يك پاركينگ زيرزميني خارج شويد، بايد دست به دعا باشيد كه عقب خودرو با زمين برخورد نكند. 
البته برخي راننده‌ها از روي اجبار هنگام خروج از چنين پاركينگ‌هايي انواع و اقسام مانورها را اجرا مي‌كنند تا از برخورد كف عقب خودرو با زمين جلوگيري نمايند.


۳ – ظرفيت كم باك


همان طور كه در بخش معرفي خودرو گفتيم، كيا ريو به يك باك با ظرفيت ۴۵ ليتر مجهز شده است كه مخصوصاً در رانندگي شهري، قطعاً شما را اذيت خواهد كرد و بايد بيشتر از يك خودرو با ظرفيت باك كافي به پمپ بنزين مراجعه كنيد.
 البته در سفر، چون مصرف سوخت ريو زير ۶ ليتر به ازاي هر صد كيلومتر هست، اين موضوع خيلي به چشم نخواهد آمد. استفاده از يك باك مثلاً ۶۰ ليتري مي‌توانست اين مشكل را به راحتي حل كند.

۴ – سوار و پياده شدن دشوار


شايد اين مورد از نظر بعضي‌ها عجيب باشد، ولي واقعاً اين مشكل وجود دارد.
 كيا ريو اگر چه يك سدان است، ولي نحوه سوار و پياده شدن به آن اصلاً شبيه به سدان ها نيست. به عنوان مثال، هنگام پياده شدن بايد پاي خود را از روي كلاف بزرگي كه وجود دارد عبور داده و پياده شويد، اين مورد ما را بيشتر به ياد خودروهاي اسپرت كوپه مي‌اندازد و در سدان ها، چنين چيزي خيلي كم پيش مي‌آيد. از سوي ديگر زاويه باز شدن درب‌ها هم كم بوده و كوتاه بودن صندلي‌ها هم از سويي ديگر، سوار و پياده شدن از ريو را به كار دشواري، مخصوصاً براي افراد قد بلند تبديل مي‌كند.
 يكي ديگر از موارد كه براي افراد قد بلند مشكل بزرگي است، ارتفاع بيش از حد پايين فرمان ريو مي‌باشد كه 
هنگام سوار و پياده شدن بايد پاهاي خود را از زير فرمان رد كنند.


۵ – نفوذ صداي موتور به داخل كابين


اين مورد يكي از مواردي است كه متاسفانه در اكثر خودروهاي ايراني شاهد آن هستيم و تقريباً، همه به آن عادت كرده‌اند و به نوعي، مثلاً با نصب سيستم صوتي خوب با آن كنار مي‌آيند! در سرعت‌هاي بالاي ۱۲۰ و دور موتور بالاي ۴ هزار، صدا بسيار بيشتر مي‌شود و حتماً بايد سيستم صوتي خودرو را روشن كنيد! البته، از خودرويي با اين قيمت و همه مزايايي كه قبلاً مطرح كرده‌ايم، كابيني بهتر از اين هم نمي‌توان انتظار داشت و اين موضوع، مشكلي است كه شايد بتوان از آن چشم پوشي كرد.


۶ – ترمزهاي خودرو خيلي تعريفي ندارند


سيستم ترمز به عنوان يكي از مهم‌ترين و حياتي‌ترين سيستم‌هاي هر خودرو محسوب مي‌شوند و متاسفانه، خودروسازهاي ايراني تقريباً در تمام مدل‌هاي خود، در چرخ‌هاي عقب از ترمزهاي كاسه‌اي استفاده مي‌كنند. شما تقريباً از همه مالكان ريو كه بپرسيد، از ترمزهاي خودرو رضايت ندارند. نبود سيستم ABS هم به نوبه خود اين مشكل را دو چندان كرده است.
 شايد دليل استفاده از رينگ كوچك ۱۳ اينچي از سوي سايپا براي اين خودرو، پوشاندن ضعف ترمز آن باشد، زيرا هر چقدر قطر رينگ بزرگ‌تر باشد، فاصله مركز چرخ تا زمين افزايش مي‌يابد و در نتيجه، گشتاور مخالفي كه از طرف زمين به چرخ (يا بهتر بخواهيم بگوييم به ترمز) وارد مي‌شود افزايش پيدا خواهد كرد.
 از سوي ديگر به دليل بالا رفتن جرم رينگ، ممان اينرسي (گشتاور لختي) چرخ هم افزايش پيدا مي‌كند؛ از اين رو، اگر سيستم ترمز خودرو ضعيف طراحي شده باشد، مي‌توان با كوچك كردن رينگ، تا حدودي اين مشكل را حل كرد. البته برخي راننده‌ها و مالكان اين خودرو گفته‌اند كه با تعويض تايرها، مشكل ترمزشان هم تا حدودي حل شده است.


7- لوازم يدكي ريو 


باتوجه به از رده خارج شدن اين خودرو بيشتر تجهيزات و لوازم ريو ديگر در بين مغازه هاي لوازم يدكي موجود نمي باشند يا اگر بعضا قطعه اي پيدا شود بسيار بي كيفيت بوده. اما ذكر اين نكته هم ضروري است كه فروشگاهايي هستند كه محصولات و لوازم يدكي ريو را با تضمين كيفيت و قيمتي باورنكردني عرضه مي كنند كه مي توان به فروشگاه لوازم يدكي دولوكس كار اشاره كرد


سخن پاياني

كيا ريو سدان به عنوان يك خودروي خانوادگي كوچك، بدون شك همه نيازهاي شما را برطرف خواهد كرد و اگر نظر ما را بخواهيد بپرسيد، مزاياي آن بيشتر از معايبش هستند و به عنوان خودرويي كم استهلاك و با دوام، اگر خيلي آن را تحت فشار قرار ندهيد، ساليان سال همه نيازهاي شما به داشتن يك خودروي كوچك و دم دست را فراهم خواهد كرد.
ما در اين مطلب سعي كرديم به صورت كاملاً سخت گيرانه، همه ايرادهاي اين خودرو را به اطلاع شما برسانيم، حال بدون شك مي‌توانيد با آگاهي بيشتري در مورد خريدن يا نخريدن كيا ريو تصميم گيري كنيد. خلاصه بخواهيم بگوييم، اگر در بازار دست دوم‌ها به دنبال يك مدل كوچك، جمع و جور، كم مصرف، با دوام و پرشتاب هستيد، ريو مي‌تواند خودرويي بسيار مناسب براي شما باشد، از سويي ديگر، اگر هر يك از ايرادهاي مطرح شده در اين مقاله جزو خطوط قرمز شما براي نخريدن يك خودرو هستند، بهتر است دور ريو را خط بكشيد. همچنين، اگر قدتان بالاي ۱۸۵ مي‌باشد، پيشنهاد ما اين است كه بي خيال خريد اين خودرو بشويد!
نظر شما در مورد ريو به طور كلي و همچنين موارد مطرح شده دراين مطلب چيست؟ آيا از نظر شما، در بازار فعلي دست دوم‌ها، كيا ريو ارزش خريد دارد؟ لطفاً اگر تجربه‌اي در مورد اين خودرو داريد و احساس مي‌كنيد ممكن است به درد ديگران بخورد، حتماً آن‌ها را با ما و ديگر مخاطبان زوم فور كار مطرح نماييد.

 

منبع : چرا ريو نخريم ؟