آرشیو مرداد ماه 1400

بررسي نيازمندهاي روزانه

راهنماي انتخاب تشك و روتختي كودك

همه ما مي‌دانيم كه نوزادان ما خيلي سريع بزرگ مي‌شوند. گرچه در بيشتر موارد ما براي برخي از نقاط عطف مسير مانند خوابيدن، راه رفتن و صحبت آماده هستيم. اگرچه ممكن است شما هرگز از نظر احساسي آمادگي مقابله با جابجايي كودك خود به داخل تخت كودك نوپا را نداشته باشيد اما اين راهنما مي‌تواند به شما كمك كند تا بدانيد چگونه يك تشك براي تخت جديد كودك نوپاي خود انتخاب كنيد و از اشتباهات رايج در هنگام خواباندن نوزاد دوري كنيد.

راهنماي خريد تشك كودك


 به استحكام و نوع تشك توجه كنيد

همانطور كه كودك نوپاي شما از تختخواب به تخت كودك نوپا يا حتي تختخواب بچه‌ها منتقل مي‌شود آنچه در تشك نياز دارند كاملا تغيير خواهد كرد. بسياري از تشك‌هاي گهواره محكم‌تر هستند زيرا اين امر از SIDS جلوگيري مي‌كند و نوزادان را در هنگام خواب ايمن نگه مي‌دارد. هرچند كودك شما رشد مي‌كند اما محكم بودن تشك تختخواب كودك براي او راحت نخواهد بود و ديگر نگران‌كننده نيست.

استفاده از تشك‌هاي نرمتر

در بيشتر موارد تشك‌هاي سفت و سخت مناسب بدن‌هاي سنگين‌تر مانند بزرگسالان است.

به همين دليل والدين ممكن است بخواهند تشك نرم‌تري براي كودك نوپاي خود در نظر بگيرند زيرا وزن بدن آن‌ها بسيار كمتر از بزرگسالان است.

از مموري فوم خودداري كنيد

تختخواب‌هاي كف و لاتكس همان نوع حمايت از تشك‌هاي فنري را ايجاد نمي‌كنند. تشك‌هاي مموري فوم با گذشت زمان به بدن شما شكل مي‌گيرند. متأسفانه بچه‌ها دائماً در حال رشد و تغيير هستند، بنابراين آنچه تشك به آن شكل مي‌دهد ممكن است در مدت زمان سه تا شش ماه با آنچه بدن كودك شما واقعاً مطابقت دارد نباشد. در عوض تشك‌هاي بهاري به راحتي پشتيباني مداوم دارند و هر شب با بدن كودك نوپاي شما سازگار مي‌شوند.


 به دنبال چيزي باشيد كه دوام داشته باشد

 

تشكي را براي تخت كودك نوپاي خود بخواهيد كه براي مدت طولاني در آن جا نگه داشته شود. اين بدان معنا نيست كه شما بايد بيرون برويد و‌ گرانترين تشك موجود در بازار را بخريد، اما بايد در نظر بگيريد كه چه چيزي تشك را با دوام و پايدار نگه مي‌دارد. هنگامي كه شما طراحي تشك و دوام آن را در نظر گرفتيد، ممكن است گزينه‌هاي مناسبي براي تشك براي تخت خواب كودك نوپاي خود داشته باشيد. با اين حال هنوز چند فاكتور ديگر وجود دارد كه بايد در نظر گرفته شوند.


۱- ضدآب بودن:

 

احتمالاً كودك نوپاي شما هنگام خوابيدن در تختخواب تمرينات كوچك را آموزش مي‌دهد. بنابراين شما خواهان چيزي ضدآب و آسان براي تغيير ورق هستيد. در برخي موارد شركت‌ها حتي تشك‌هايي درست مي‌كنند كه در صورت كثيف شدن مي‌توانيد آن را پاك كرده يا تا حدي بشوييد.


۲- از مصرف مواد شيميايي خودداري كنيد:


شما مي‌خواهيد از تشك‌هاي ساخته شده كه با مواد شيميايي مضر يا موادي كه به كودك شما آسيب مي‌رساند خودداري كنيد. به همين دليل بيشتر كارشناسان پيشنهاد مي‌كنند به دنبال تشك‌هاي داراي گواهي CertiPUR-US باشيد. اين به شما كمك مي‌كند مواردي را پيدا كنيد كه مواد شيميايي سمي ندارند و ممكن است از مواد سبز يا سازگار با محيط زيست ساخته شده باشند.

 

بهترين الياف براي تشك نوزاد 

از با كيفيت ترين و مرغوبترين اليافهاي در بازار، جهت توليد كالاي خواب نوزادان الياف مصنوعي ميباشد. چراكه به دليل حساس و ظريف بودن پوست نوزاد بايد الياف مورد استفاده در سرويس خواب آنها اليافي كاملا بهداشتي و ضدحسايت باشد. 

يكي از مهمترين كاربردهاي الياف مصنوعي، استفاده از اين الياف در توليد كالاي خواب نوزادان مي باشد. چرا اين الياف از بهترين موارد براي استفاده در اقلام كالاي خواب ميباشد؟
 الياف مصنوعي به دليل بافت توخالي و سبكي كه دارد، براي استفاده در صنعت كالاي خواب گزينه مناسبي مي باشد.اين الياف به دليل داشتن خاصيت بهداشتي و آنتي باكتريال و ضدحساسيت بودن، انتخاب خوبي براي استفاده در كالاي خواب نوزادان مي‌باشد.الياف مصنوعي به دليل انعطاف پذيري و نرمي و لطافت قابل توجهي كه دارد امروزه طرفداران زيادي در توليد انواع كالاهاي خواب پيدا كرده.

بهترين الياف براي تشك نوزاد

 

بهترين مارك تشك براي كودك

در بازار تشك‌فروشي، گذشته از تعدادي برند خارجي باكيفيت كه اين روزها خيلي گران شده‌اند، شركت‌هاي ايراني هم وجود دارند كه از قديم، محصول مرغوب به‌دست مشتري داده‌اند. اين نام‌ها احتمالا براي شما آشنا هستند، اما شايد خبري از قيمت‌هاي به‌روز و تنوع محصولات‌شان نداشته باشيد.

  • تشك رويال
  • تشك داتيس 
  • تشك خوشخواب
  • تشك رويا 

از بهترين برندهاي ايراني توليد تشك مي باشند