آرشیو تیر ماه 1401

بررسي نيازمندهاي روزانه

از بازار یابی به روش های مختلف خسته شده اید! بازاریابی چاپی را امتحان کنید

بازاریابی چاپی مزیت بزرگی نسبت به دیجیتال مارکتینگ دارد و آن این است که ماهیت تعامل فیزیکی با آن نوعی تعامل فوری با مخاطب را القا می کند، بنابراین اگر محتوا و طراحی ابزارهای تبلیغاتی به درستی انتخاب و اجرا شود، می توان منجر به تعامل فوری شود.

از زمان ظهور رسانه های دیجیتال، فعالان تبلیغات و بازاریابی فکر می کردند که جدیدترین روش ها بهترین هستند، بنابراین تبلیغات را در همه این رسانه ها آغاز کردند. در شبکه های اجتماعی هم همین اتفاق افتاد.

با این حال، میزان موفقیت این نوع بازاریابی بسیار پایین است. برای بازاریاب هایی که سعی می کنند محتوای خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که پتانسیل جدید یک رسانه قدیمی، که رسانه های چاپی است، در نظر بگیرند.

آنها باید بدانند که رسانه های دیجیتال به تنهایی برای برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی هدفمند کافی نیستند و بازاریابی چاپی می تواند تعامل عمیقی بین برند و مخاطبان هدف ایجاد کند. مقاله زیر در مورد بازاریابی چاپی است.

بازاریابی چاپی به چه مفهوم است؟

تبلیغات و بازاریابی چاپی نوعی تبلیغات است که از رسانه ها و ابزارهای چاپی مانند مجلات و روزنامه ها مانند رسانه های چاپی، بروشور، چاپ کاتالوگ، بروشور، بنر و مانند آن به عنوان رسانه غیر چاپی برای جذب مشتری، مصرف کننده و غیره استفاده می کند.
یکی از مجموعه های که خدماتی چاپی ارائه می دهد مجموعه استودیو هنر امروز می باشد برای سفارش چاپ کاتالوگ در تهران می توانید از خدمات آنها استفاده کنید

بازاریابی چاپی با چاپ کاتالوگ


تبلیغات و بازاریابی چاپی انواع مختلفی دارد

ابزارهای چاپی دوره ای


اگر آگهی‌های مربوط به فعالیت‌ها، خدمات و محصولات کسب‌وکارهای مختلف در مجله، روزنامه یا هر نشریه دیگری که در فواصل زمانی مشخص منتشر می‌شود، منتشر شود، نوعی بازاریابی چاپی رخ داده است.

 برای این کار معمولا از جلد، پایه یا پشت جلد مجله ها استفاده می شود. آگهی دهندگان می توانند پیام های تبلیغاتی خود را به صورت متن، تصویر، طرح گرافیکی و متن همراه با تصویر و در اندازه های مختلف در مجلات چاپ کنند.

ابزارهای چاپی دوره ای


ابزارهای چاپی تبلیغاتی

بروشورها، کاتالوگ ها، تراکت ها، بروشورها و انواع دیگر ابزار چاپ اغلب برای تبلیغات استفاده می شوند. این نوع بازاریابی چاپی زمانی استفاده می شود که اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات یک شرکت باید در دسترس عموم قرار گیرد.

اگرچه برخی از این ابزارها را می توان در صفحات روزنامه ها و مجلات قرار داد، اما رسانه ای جداگانه به حساب می آیند و عموماً بیشتر به این شکل دیده می شوند.  این رسانه های چاپی کوچک راهی طولانی مدت و دوستانه برای تعامل با مخاطبان شما فراهم می کنند.

ابزارهای چاپی تبلیغاتی


ابزارهای تبلیغات محیطی

تبلیغات روی پوسترها، بیلبوردها، بنرها و ... به صاحبان مشاغل این فرصت را می دهد تا به مشتریان بیشتری دست یابند. این نوع ابزار چاپ که به ابزارهای محیطی نیز معروف هستند در خیابان ها و مراکز پرتردد شهرها نصب می شوند.

ابزارهای تبلیغاتی محیطی

ابزارهای تبلیغاتی پیام مستقیم

در این شکل از بازاریابی چاپی، تبلیغ‌کنندگان یا صاحبان مشاغل مختلف فهرستی از مخاطبان و مشتریان هدف خود را به
همراه آدرس پستی خود جمع‌آوری می‌کنند و سپس پیام تبلیغاتی خود را در قالب نامه یا هر یک از ابزارهای ذکر شده در بالا ارسال می‌کنند.  در صورت استفاده مناسب، خلاقانه و هوشمندانه، این روش می تواند راهی موثر برای تعامل با مشتری باشد.

ابزارهای تبلیغاتی پیام مستقیم


چرا بازاریابی چاپی هنوز حیاتی و مهم است؟

علیرغم نفوذ فناوری دیجیتال در همه زمینه ها، از جمله تبلیغات و بازاریابی، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تبلیغات چاپی و بازاریابی هنوز بسیار پررونق و موثر است.
دلایل زیادی برای اهمیت این نوع بازاریابی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

باعث کسب اعتبار در بین مخاطبان می‌شود

چهرۀ واقعی‌تری به یک کسب و کار می‌دهد

ماندگاری بیشتری در ذهن دارند

امکان جذب مخاطب بیشتر را فراهم می‌کند

تعامل با مخاطب را افزایش می‌دهد

راهی برای معرفی و تقویت یک برند است

همچنین بخوانید : تاثیر چاپ و بسته بندی جعبه در افزایش فروش

آیا بازاریابی چاپی از بازاریابی دیجیتال بهتر است؟

در سال‌های اخیر، بسیاری از کسب‌وکارها به دیجیتال مارکتینگ روی آورده‌اند در حالی که برخی دیگر به چاپ وفادار مانده‌اند و همیشه این سوال پیش می‌آید: کدام یک بهتر از بازاریابی چاپی نسبت به بازاریابی دیجیتال است؟

پاسخ این است که بازاریابی چاپی آزموده شده است و تقریباً همه می دانند که چه انتظاری باید داشته باشند. اما بازاریابی چاپی با هزینه های قدیمی و گرانی نیز مواجه است.

از طرفی دیجیتال مارکتینگ مزایا و معایب خود را دارد، این شکل از تبلیغات سریع و سودآور است، اما تجربه کمتری دارد، با دوام کمتر و ناملموس است. مطمئناً هیچ کارآفرینی نمی خواهد تبلیغات خود را در هرج و مرج دنیای دیجیتال از دست بدهد.

در بیشتر موارد، انتخاب یکی از این دو نوع بازاریابی کاملاً به زمینه تجاری یک شرکت بستگی دارد. ممکن است لازم باشد که رسانه های چاپی و دیجیتال را برای تبلیغ موثرتر محصولات و خدمات یک شرکت ترکیب کنید.