آرشیو فروردین ماه 1400

بررسي نيازمندهاي روزانه

10 كاري كه بايد پيش از كاشت مو انجام بدهيم

تصميم كاشت مو، يك تصميم مهم و كليدي است. پيش از كاشت يا ترميم مو، لازم است كه فرد خود را آماده كند، چرا كه كاشت مو بسيار حساس بوده و اگر به درستي صورت نگيرد و با روش هاي سنتي و غير تخصصي انجام شود مي تواند موجب ريزش مو بطور مجدد شده و علاوه بر آن تاثير بدي در روحيه آن فرد بگذارد.

ممكن است در تبليغات يك موسسه و يا كلينيك كاشت مو ببينيد كه نوشته شده كاشت مو بيش از 16000 تار مو يا ادعا شود كه موهاي شما همانند و يا حتي پرپشت تر از دوران جواني و نوجواني قبل از ريزش خواهد شد كه اين البته درست نيست و صرفا تبليغاتي است براي جذب مشتري. چون با روش هاي رايج و سنتي كه توسط افراد تجربي و غير درماني انجام مي شود نتيجه مناسبي را شاهد نمي باشيم.

لذا تنها روشي كه در حال حاضر بروزترين روش امريكا و اروپا مي باشد و ركورد دار بالاترين تراكم و كيفيت كاشت مو است روش كاشت مو SUT بوده در اين تكنيك مي توان تا 14000 تار مو را در صورت داشتن بانك موي مناسب فرد كانديد و در يك جلسه پيوند زد.

 

در هر صورت بايد در مورد كاشت مو و نتيجه آن واقع بين بود، امكان بازگشت 100% موهاي ريخته شده و پرپشتي سابق و دوران نوجواني وجود ندارد اما اگر روش كاشت و كلينيك مورد نظر به درستي انتخاب گردد بين 70 تا 90 درصد موهاي از دست رفته قابل كاشت و برگشت است كه خود درصد بسيار بالايي محسوب مي شود.

همانطور كه بارها در ساير مقالات توضيح داديم، كاشت مو عبارت است از جابجا كردن ريشه فوليكول هاي مو از نواحي از بدن (معمولا از بخش هاي پشت سر كه ريزش مو در آن نواحي بسيار كم است) و انتقال آن به نواحي كه دچار ريزش مو شده مناسب مي باشند. 

روش پيوند و كاشت مو

در كلينيك هاي كاشت مو، پزشك فرد را معاينه كرده و پس از بررسي ها و يا آزمايش هاي اوليه، دلايل ريزش موي ابرو و يا ريزش موهاي سر را ارزيابي و بهترين روش مقابله با اين مشكل - كه معمولا كاشت مو است - را به وي معرفي مي كند. اما پيش از كاشت مو، فرد داوطلب بايد اقدامات خاصي را انجام دهد تا بدن و پوست سر را آماده كند.

به اين ترتيب كاشت مو، بهتر جواب خواهد داد و براي فرد در زمان انجام اين عمل و بعد از آن مشكلي پيش نخواهد آمد.اما در اينجا ده نكته اي كه بايد پيش از كاشت مو  در نظر بگيريد را به دقت به اتفاق بررسي مي كنيم.توجه به اين نكات تاثير بسيار زيادي در نتيجه نهايي و حفظ سلامت و رضايت شما خواهد داشت.

1) بررسي اينكه آيا اصلا به كاشت مو نياز داريد؟اينكه آيا شما واقعا به كاشت مو نياز داريد يا نه، مسئله اي است كه البته تشخيص آن به پزشك و متخصص كاشت مو بستگي دارد.

معمولا براي بيشتر افرادي كه دچار كم پشت شدن ريش و يا طاسي موي سر به صورت ارثي شده اند، روش هاي كاشت مو تجويز مي شود. به ويژه كاشت مو به روش Sut كه جديدترين و بهترين روش است.

در مواردي كه فرد به اندازه كافي هنوز مو بر سر دارد و ريزش مو شديد نشده و يا سن و سالش مناسب است، از روش هايي مانند روش prp و يا مزوتراپي مي توان استفاده كرد كه البته مجددا تاكيد مي كنيم تشخيص اينكه كدام تكنيك و روش مناسب است بر عهده پزشك است نه خود فرد. (رجوع كنيد به مقالات مزوتراپي چيست و پي آر پي چيست)

2)  بررسي دلايل ريزش مو:دلايل زيادي براي ريزش مو وجود دارد ولي در بسياري از مردان، دليل ريزش مو و طاسي سر، ارثي و يا داشتن تغذيه نامناسب، استرس و فشارهاي روحي به آنهاست. لذا در اين زمينه بايد فرد موارد تعيين كننده و مهم در اين زمينه را با مشورت پزشك در نظر بگيرد.

3) توجه به سن مناسب براي كاشت مو:كاشت مو سن خاص خود را دارد و معمولا در سنين زير 23 سال، انجام اين عمل توصيه نمي شود و اغلب صورت نمي گيرد.

مسئله ديگر در زمينه سن داوطلبان كاشت مو اين است كه چگونه بر روي طرح موهاي كاشته شده تاثير مي گذارد. ممكن است افرادي كه سن بالايي داشته باشند، پس از عمل همچنان در نواحي ديگر سر دچار ريزش باشند هر چند كه اين مسئله معمولا كمتر پيش مي آيد اما بهر حال متخصصين كاشت مو بايد اين مسئله حياتي را هنگام طراحي فرم موهايي كه قرار است كاشته شوند را در نظر بگيرند. 


4) جايگزين هاي كاشت مو:از روش هاي درمان ريزش مو، مي توان به ترميم مو به روش HRT و استفاده از پكيج تقويتي PRP ، مزوتراپي، ويتامين درماني و ليزرتراپي استفاده كرد توجه داشته باشيد استفاده از داروهايي همانند ماينوكسيديل به هيچ عنوان توصيه نمي شود زيرا در طولاني مدت با قطع مصرف اين داروها، مجددا ريزش موها شروع مي شود. بنابراين باز هم نظر پزشك متخصص و اينكه كدام درمان براي ريزش فعلي موهاي شما بهتر است، مهم است.

5) تحقيق درباره هزينه كاشت مو:بسياري از داوطلبان درباره قيمت كاشت مو، تحقيق مي كنند و برخي از آنها متاسفانه فقط به دنبال جايي هستند كه با كمترين هزينه كاشت مو به روش Sut (و يا تكنيك ها و روش هاي ديگر) بتوان در آنجا از اين خدمات استفاده كنند.

در صورتي كه بايد توجه داشته باشيد كه ممكن است براي يك كاشت مو، تعدادي زيادي از پرسنل آن كلينيك شامل تكنيسين ها و پرستاران، گاهي حتي بيش از 10 نفر مشغول كار بر روي سر آن فرد شوند تا به بهترين نحو ممكن، عمل كاشت مو صورت بگيرد.

علاوه بر اين مسئله، تجهيزات و دستگاه هاي بكار رفته در عمل كاشت مو و همچنين هزينه هاي جانبي آنها را هم به اين ليست اضافه كنيد.

حال متوجه خواهيد شد كه چرا اين گونه عمل ها وقتي در بهترين مركز كاشت مو انجام شوند، هزينه ها چندان پايين نيست.

اما در عوض نتايج ماندگار و با دوام آنها در دراز مدت مسلما ارزش آنرا دارد و مي تواند شما و ساير افرادي كه به آن كلينيك و متخصص مراجعه كرده ايد را راضي نگه دارد.

 

پيشنهاد مطاله : راهنماي خريد لوازم دكوراتيو

6) تحقيق در مورد ميزان مهارت و تجربه تيم درماني و پزشكي كاشت مو:موفقيت عمل تا حد زيادي بستگي به تجربه و ميزان مهارت تيم پزشكي كاشت مو دارد. مسائل مختلفي در اين ميان اهميت دارد، از جمله ميزان راحتي بيماران و دستورالعمل هاي دقيقي كه پيش و يا بعد از پيوند مو به آنها داده مي شود، تكنيك هاي جداسازي گرفت ها و فوليكول مو و سپس شيوه صحيح كاشت آنها در اين زمينه اهميت دارند.


7) دقت در انتخاب روش كاشت مو:اينكه از كدام تكنيك كاشت مو براي درمان طاسي سر و يا متوقف كردن ريزش موها استفاده شود، مهم است.

قبلا روش هايي مانند كاشت مو به روش FUT و كاشت مو به روش FIT مورد استفاده قرار مي گرفتند كه تنها تفاوت آنها نوع برداشت گرفت هاي مو از ناحيه اهدا كننده (معمولا در پشت سر) بود.

اين تكنيك ها امروزه قديمي شده اند و هر يك عوارض زيادي بعد از عمل داشتند از جمله نياز به استراحت طولاني، خونريزي، جاي زخم و بخيه، تورم و پانسمان طولاني، مراجعات مكرر و عدم امكان شستشوي موها تا چند روز و غيره... در حال حاضر روش كاشت مو SUT و كاشت مو FUE بهترين و جديدترين روش هاي كاشت مو در دنيا محسوب مي شوند كه به صورت انحصاري و براي اولين بار توسط كلينيك موي رنسانس وارد ايران گرديد.

8) آگاهي از عوارض بعد از عمل و ريسك كاشت مو:معمولا كاشت مو به روش SUT يك روش تضمين شده و درصد موفقيت آن نزديك به صد در صد است و بر خلاف روش هاي قديمي كه برخي از آنها را نام برديم، به هيچ وجه ريسك نيست و خوشبختانه عوارض خاصي هم ندارد و داوطلباني كه از اين روش براي برگرداندن موهاي از دست رفته آنها استفاده شده، همگي راضي بوده اند و براحتي پس از انجام آن فرداي روزه كاشت موهاي خود به محل كار خود برگشته اند.


اما اگر قصد استفاده از روش هاي ديگر كاشت مو مانند FUT و FIT و... را داريد لازم است از تمام عوارض و ريسك هاي پس از جراحي آگاه باشيد.

برخي از عوارض كاشت مو موقتي هستند مانند: تورم ، سردرد ، سوزش و ... برخي نيز ممكن است بصورت دائمي باشند مانند بجا ماندن خط باريك اسكار در روش كاشت مو FUT. بهرحال آگاهي از تمام جوانب و مشورت با متخصصان كلينيك رنسانس مي تواند آگاهي شما را تا حد زيادي بالا ببرد و در تصميم گيري كمكتان نمايد.

9) آگاهي از اينكه پس از چه مدتي بعد از عمل مي توانيم به سر كار برگرديم؟اينكه بدانيد پس از كاشت مو تا چه مدتي بايد استراحت كنيد از جمله موارد مهمي است كه بايد قبل از عمل از پزشك خود سئوال نماييد.

قبلا لازم بود كه فرد چند روز استراحت كند ولي در حال حاضر در روش SUT نيازي به استراحت طولاني نيست و فردي كه كاشت مو بر روي سرش انجام شده فرداي روز كاشت مو مي تواند به محل كار يا محل تحصيل خود برگردد.

10) درصد موفقيت عمل كاشت مو چقدر است؟در مورد داوطلباني كه در اين كلينيك با اين تكنيك كاشت مو بر روي آنها انجام شده است، چيزي در حدود بيش از  98% آنها، گرفت هاي كاشته شده به خوبي رشد كرده و جايگزين موهاي از دست رفته و ريخته شده اند. بطوري كه مدتي پس از پيوند مو، براحتي بدون هيچ اثري، اين تارهاي مو بطور طبيعي رشد كرده و ماندگار تا آخر عمر مي باشند و افراد احساس بسيار خوبي از اين مسئله دارند. آگاهي از درصد موفقيت عمل كاشت مو مي تواند از استرس شما كاسته و تصميم گيري را برايتان راحتتر نمايد.


بهترين و جديدترين تكنيك كاشت مو در ايران چيست؟بهترين و جديدترين تكنيك كاشت مو در ايران SUT نام دارد. همانطور كه در مطالب بالا ذكر شد در اين تكنيك مي توان از نهايت تراكم بانك موي فرد بهره برد و طي يك روز و در يك جلسه انجام مي شود.

بارزترين تفاوت كاشت مو با تكنيك SUT با روش هاي رايج و سنتي اين است كه در پروسه برداشت گرفت ها توسط دستگاه كاشت مو sut انجام مي شود و مزيت اين روش در آن است كه تماما استريل و توسط تيم درماني و مجرب انجام مي شود و هنگام برداشت گرفت ها آسيبي به گرفت هاي مورد نظر و همچنين گرفت هاي همسايه وارد نمي شود و نتيجه آن اين است كه از تمامي ظرفيت بانك موي فرد متقاضي مي توان استفاده كرد.


چه كارهايي بايد قبل از كاشت مو انجام دهيم؟مهمترين و اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه با مشورت پزشك ببينيد آيا اصلا به كاشت مو نياز داريد يا خير.

بسياري از متقاضيان ممكن است به دلايلي غير از دلايل ارثي دچار ريزش مو شده باشند كه در اين صورت از طريق دارو درماني مشكل آنها قابل رفع است.

پس از اين مرحله و تاييد ارثي بودن ريزش مو و نياز به كاشت مو بايد به موارد ديگري توجه كنيد. از جمله سن مناسب براي كاشت مو كه معمولا براي افراد بالاي 23 سال انجام مي شود.همچنين در مورد انواع روش هاي كاشت مو كمي تحقيق كنيد و سعي كنيد يك كلينيك معتبر و باتجربه براي اين كار پيدا كنيد.

همانطور كه قبل تر هم اشاره شده بهترين روش براي كاشت مو در حال حاضر روش SUT است كه مزاياي زيادي را به دنبال دارد.

منبع : https://www.suthair.com/ArticleDetails/3277/10-كاري-كه-بايد-پيش-از-كاشت-مو-انجام-بدهيم