آرشیو مهر ماه 1400

بررسي نيازمندهاي روزانه

لوازمي كه دكوراسيون منزل را متحول مي كنند

امروز دكوراسيون منزل به يكي از موضوعات بسيار مهم در خانواده ها تبديل شده است. چيدمان و طراحي داخلي به قدري اهميت پيدا كرده است كه حتي در نوع خريد منزل نيز تاثير مي گذارد. ولي با اين حال همچنان استفاده از برخي لوازم دكوري خاص ميتواند تاثير شگفت انگيزي در دكوراسيون منزل شما بر جاي گذارد. در ادامه به 3 المان جذاب در دكوراسيون اشاره ميكنيم.

با روفرشي رنگ و لعاب خانه خود را تغيير دهيد

روفرشي ترك يكي از المانهاي بسيار خاص در دكوراسيون منزل است. اگر به سالها قبل برگرديم معمولا روفرشي ها زيبايي خاصي نداشتند و صرفا براي جلوگيري از آسيب ديدن فرش از آنها استفاده مي شد، ولي امروز روفرشي ها طرحها و تنوع زيادي پيدا كرده اند و زيبايي آنها باعث شده است حتي بعنوان يك المان در دكوراسون منزل نيز بحساب بيايند.

روفرشي ارزان ترين روش براي تغيير چهره و رنگ و لعاب خانه شما است. ما ايرانيها معمولا از يك يا چند فرش در پذيرايي استفاده ميكنيم و استفاده از روفرشي هاي متنوع باعث ميشود هر از چند گاهي بدون نياز به تغيير اساسي و صرف هزينه زياد منزل خود نونوار كنيم.

صندلي راك، كلاسيك زيبا نما

 صندلي راك يكي از المانها بسيار خاص و ويژه در طراحي داخلي منزل به شما مي رود. صندلي هاي راك يكي از بهترين و راحتترين صندلي ها هستند.اين صندلي ها طوري طراحي شده اند كه هنگام نشستن روي آنها احساس آرامش و راحتي كنيد. اكثر صندلي هاي راك چوبي هستند. استفاده از چوب در ساخت اين صندلي ها باعث شده تا ظاهر زيباتر و شيكتري داشته باشند.

در گذشته معمولا از مدل قديمي اين صندلي ها استفاده ميكردند اما امروزه طرح و مدل اين صندلي ها مدرن تر هستند و ميتوانيد علاوه برا استراحت روي اين صندلي ها بر روي آنها براي تغيير دكوراسيون منزل نيز حساب باز كنيد.

خوبي صندلي راك اين است كه براي استفاده از آن بعنوان المان دكوراسيون منزل نيازي به المان دكوري ديگري نيست. در واقع فقط كافي است صندلي راك را در گوشه اي از خانه رها كنيد و چشم نوازي خود را خودبخود در كل طرح دكوراسيون منزل ايجاد خواهد كرد.

امروزه از طرحهاي مدرن تر اين گونه صندلي ها كه معمولا داراي كفي فوم و پارچه هاي شيك و يا پايه هاي استيل هستند ميتوان در هر دكوراسيون مدرني استفاده كرد.

همچنين بخوانيد :راهنماي خريد لوازم دكوري

مبل راحتي جلوه گري بي بدل

وقتي صحبت از چيدمان و دكوراسيون منزل مي شود هيچ الماني مانند مبل در منزل هنر نمايي نمي كند. مبلمان جزو جدايي ناپذير دكوراسيون منزل است و به تنهايي بار زيادي از چشم نوازي دكوري منزل را به دوش مي كشد. فقط كافيست هم اكنون منزل خود را بدون مبلمان تصور كنيد تا شما هم به اين واقعيت صحه بگذاريد.

غالبا افراد جدا از مبل استيل،  براي نشستن هاي روزمره و تماشاي تلويزيون از مبل راحتي استفاده ميكنند و اگر هم داراي منزل كوچكي باشند و فقط امكان خريد يك دست مبل وجود داشته باشد همواره مبل راحتي به مبل استيل ترجيح داده مي شود. از اين رو مبل هاي راحتي در بازار با قيمت هاي متنوع و تنوع بسيار زيادي در رنگ و مدل و ابعاد وجود دارد.

تا چند سال پيش شايد مبل تركيه و حتي گاه مبل ايتاليايي در بازار ايران بسيار خودنمايي ميكرد ولي با بالا رفتن قيمت ارز و گران شدن بيش از حد برخي مبلمان خارجي و گسترش صنعت مبل سازي در كشورمان، كارخانه ها و توليد هاي بزرگ و كوچك زيادي در زمينه توليد مبل و بويژه مبل راحتي بوجود آمدند و كه پس از چند سال امروزه توليدي هاي مبل داخلي جاي مبلمان تركيه را گرفته و با قيمتي كاملا رقابتي و كيفيتي بين متوسط تا خوب توانسته اند بازار مبل ايران را قبضه كنند.

مبل راحتي بعنوان يك المان تاثيرگذار در دكوراسيون منزل ميتواند به تنهايي چهره منزل شما را تغيير دهد. حال اگر اين مورد با ساير المانهاي منزل مانند فرش يا روفرشي، پرده ها، ديوارها و ... ست شود، در اين صورت دكوراسيوني خاص را تجربه خواهيد كرد.